Tren Turları

İstanbul’dan Tahran’a Özel 1001 Gece Masalı Treni

Yeni bir maceraya hazır olun. 1001 gece masallarının kahramanı olun ve İstanbul’dan Tahrana Şark’ın renklerin ve kokuların sihrinden etkilenin. Osmanlılar döneminde İstanbul’da başlayan tarihi Bağdat demiryolunun izinde Anadolu’yu kat ederek doğu komşumuz İran’ın baştan başa keyfedeceğimiz bu özel tura sizleri davet ediyoruz. Anadolu’yu ve komşumuz İran’ı baştan başa geçeceğimiz bu yolculukta demirden yapılan yollarda 5000Km yol alarak Tahran’a varıyoruz. Tarihi ipek yolundan, Büyük İskender’in ayak izlerine Tarih boyunca birçok uygarlığa ev sahipliği yapmış olan bu bölgede tarihin ve kültürün izini süreceğiz.
İskender’in işgali sonucunda yıkılan fakat geriye bıraktıkları kültürle Helenizm’in temel taşı olan Perslerin izlerini; Persler’den sonra bayrağını devralan Sasanileri keşfediyoruz. Nemrut dağının muhteşem günbatımını, Akdamar adasındaki tarihi kilisede unutulmaz konserden İsfahan meydanında fayton gezisine bu çok özel tur hayatınızın gezisi olacağına inanabilirsiniz.

Turun Özellikleri

- Efsanevi Bağdat Tren yolunda hattının bazı kısımlarında seyahat
- El değmemiş tabiatta yolculuk
- Kapadokya’nın muhteşem doğası peribacalarını ziyaret
- Kapadokya’nın olağanüstü yeraltı şehirleri
- Eğlenceli mağara restoranında akşam yemeği
- Nemrut dağı zirvesinde heybetli taş heykeller
- Akdamar adasında eski ermeni kilisesi ve kalıntıları
- Tarihi Van kalesi
- İran’ın eski ve modern başkenti Tahran
- Işıldayan bir parıltı: Dünyanın en önemli mücevher koleksiyonlarından birisi

Turlar ve Özeliikleri

Özel ve konforlu bir trenle destansı yolculuk..
Haydarpaşa’da Kokteyl ve özel mehteran gösterisi..
Toroslarda Hacıkırı’da özel piknik..
Akdamar adasında tarihi kilisede klasik müzik ziyafeti..
Trende Van kahvaltı keyfi.. Nemrut dağı...
İstasyonda özel karşılamalar..Tarihi mekanlarda 1001 gece masal okumaları..
İsfahan meydanında fayton keyfi..Trende şarap tadımı..
Tarihi Çarşılar.. Çay evleri

Mutfak Spesiyalleri

- İran'a özel yöresel lezzetler

İSTANBUL – Tren ile Kapadokya’ya Hareket

Placeholder

1.Gün 20 Mayıs 2015, Çarşamba

16:45’de Tarihi Haydarpaşa garı önünde kokteyl ile gezimize hoş geldiniz diyoruz. Kokteylimiz esnasında dünyanın en eski askeri bandolarından biri olan mehteran takımı bizleri bu unutulmaz geziye uğurluyor. Haydarpaşa’nın henüz açılmamış olması nedeni ile 17:30’da tur araçları ile Derinceye transfer oluyor ve burada özel trenimize biniyoruz. Akşam yemeğimiz hazır olana kadar kompartımanınızda rahatlayabilirsiniz.
Akşam yemeği Trende, Geceleme Trende.

KAPADOKYA

Placeholder

2.Gün | 21 Mayıs 2015, Perşembe

Gece boyunca yol alan treninizde sabah Kapadokya manzaraları eşliğinde kahvaltımız alıyor ve saat 09:00 gibi Erciyes’in karla kaplı zirvesinin manzarası eşliğinde Boğazköprü (Kapadokya) istasyonuna varıyor. Bizleri karşılayan tur aracımız ile Kapadokya’nın harikulade manzaralarını görmek üzere panoramik tura çıkıyoruz. Burası, çarpıcı kaya oluşumları için verilmiş bir isim olan büyüleyici Peri bacalarına sahip olan en güzel bölgedir. Fantastik bir manzarada keyif alarak Üçhisar Kalesini ziyaret ediyorsunuz. Sonrasında gezimiz UNESCO Kültürel Mirası Göreme Açık Hava Müzesi ziyareti ile devam ediyor. Yumuşak kayaların erozyona uğraması ile kimisi de insan kudreti ile oyularak oluşan mağaralarda harika Bizans freskolarıyla süslenmiş 30 kadar kilise mevcuttur. Bir sonraki durağımız bizleri yerin 8 kat altına yerleşmiş Kapadokya’nın yer altı şehirlerinden birisine götürecek.
Öğle yemeği yerel restoranda, Akşam yemeği müzik eşliğinde yerel mağara restoranında, konaklama otelimizdedir.

BAĞDAT DEMİRYOLU İZİNDE KAPADOKYA’dan TOROSLARA

Placeholder

3.Gün | 22 Mayıs 2015, Cuma

Bu harika bölgede sabah erkenden belki de bir balon yolculuğu yapmak istersiniz. Bu konuda rehberleriniz size rezervasyon konusunda memnuniyetle yardımcı olacaktır. Sabah 11:30 gibi hotelden ayrılıyor ve Karlarla kaplanmış sönmüş yanardağ olan Erciyes Dağının muhteşem görüntüsüne göz atarak Kapadokya’ya veda ediyoruz. Trenimiz ile 12:30’da İncesu’dan Toros dağlarına doğru hareket ediyoruz. Trende alacağımız öğle yemeği esnasında Alman mühendislerce inşa edilmiş efsanevi Bağdat tren yolunu takip ediyoruz. Toros Dağlarının manzarasının tam ortasında 16:30’da Hacıkırı istasyonunda duruyor ve mimarisi ile orta Avrupa tarzındaki Belemdik’de Almanlar tarafından yapılan tarihi köprüyü görüyoruz. Hava müsait olur ise akşam yemeğimiz piknik tarzında alınacaktır. Akşam yemeğimiz sonrasında 19:30’da hareket ediyoruz.
Öğle yemeği Trende, Akşam yemeği Piknik olarak, Geceleme Trende.

NEMRUT DAĞI – ARSAMEİA – KARAKUŞ TÜMÜLÜSÜ – CENDERE KÖPRÜSÜ

Placeholder

4.Gün 23 Mayıs 2015, Cumartesi

Sabah trenimiz 08:00’de gölbaşı istasyonuna varıyor. Gününüz Antiokhus Krallığının Pers ve Yunan tanrılarının normalden büyük taşlar üzerine işlenmiş figürleri görmek üzere yola çıkıyoruz. Bu sayısız görsel şölen ve kültürel etkilerle UNESCO Kültürel Mirasında yer alan Nemrut dağını, Arsameia ören yerini, Kommagene kraliçelerine ait Anıt mezar olan Karakuş Tümülüs’ünü, dünyanın hala kullanımda olan en eski köprülerinden biri olan Roma imparatoru Septimius Severus tarafından yaptırmış olan tarihi Cendere köprüsünü ziyaret ediyoruz. Akşam yemeği sonrası 21:00 gibi trenimiz hareket ediyor.
Öğle yemeği Yerel restoranda, akşam yemeği yerel restoranda, Geceleme Trende

TATVAN – AKDAMAR ADASI – VAN GÖLÜ - VAN

Placeholder

5.Gün 24 Mayıs 2015, Pazar

Manzaralar eşliğinde Fırat Nehri boyunca ilerlerken inanılmaz doğal güzelliklerle dolu bir yolculuk bizleri bekliyor. Trenimiz öğle saatlerinde 13:30 gibi Tatvan’a varıyor. Van gölü manzarası eşliğinde yol alıyor sonrasında Akdamar adasına tekne ile ulaşıyor ve tarihi Ermeni Akdamar kilisesini ziyaret ediyoruz. Bu tarihi klisede bir sürpriz bizleri bekliyor olacak. Gezimiz sonrası kıyıya dönüyor ve tur aracımızla Van’a devam ediyoruz.
Öğle yemeği trende, Akşam yemeği ve geceleme Van’da oteldedir.

VAN - (SINIR GEÇİŞİ) - İRAN’a Varış

Placeholder

6.Gün 25 Mayıs 2015, Pazartesi

Doğu Anadolu’nun en liberal ve en büyüleyici şehrini keşfediyoruz. Enerjisini ana alışveriş caddesinde gezinirken fark edeceğiniz yüksek orandaki öğrencilerden alır. Van gezimiz Van Kalesi ziyareti ile devam ediyor. Selçuklular ve Osmanlılar bu kaleyi, günümüze kadar geliştirmişler. Antik Urartu hükümdarlarının kaya mezarlarının ihtişamı da gezimizde göreceğiz. Öğle yemeğimiz sonrasında Avrupa Birliği destekli halı dokuma atölyesini ziyaret ediyor ve 14:30’da Van’dan ayrılıyoruz. Bugün trende Türk şarapları tadımı yapılacaktır. 17:00 gibi Kapıköy’e varıyoruz. Türkiye hududundan çıkış işlemleri sonrası İran topraklarında bulunan Razi kapısından giriş yapıyoruz.
Öğle yemeği Van gölü manzarası eşliğinde yerel restoranda, Akşam yemeği ve geceleme Trendedir.

ZENCAN – SÜLEYMANİYE - ZENCAN

Placeholder

7.Gün 26 Mayıs 2015, Salı

Sabah 11:00 gibi Zencan’a varıyoruz. Günümüzde Zenjan Antropoloji müzesini olarak hizmet veren tarihi yapıyı ziyaret ediyoruz. Burası Kaçar devleti zamanında kamuya açık çamaşırhane olarak kullanılmakta idi ve sütunlarını ile etkileyicidir. Sonrasında tur araçlarımız ile hareket ediyor Zencan’a yakın konumda olan ve UNESCO Kültürel Mirası listesinde bulunan Olcaytu mozolesini ziyaret ediyoruz. Burası, Orta Çağ İran’ının en göz alıcı yapılarından birisi olarak kabul görür. Şii lideri Olcaytu, yaşamı esnasında, İstanbul’daki Ayasofya’nın kubbe çapına ve yüksekliğine denk düşecek büyüklükte bir kubbesi olan mezarını inşa ettirmeye başladı. Gezilerimiz sonrasında 18:00 gibi Zencan’dan trenimiz ile harekete diyoruz.
Öğle yemeği Zencan’da yerel restoranda, Akşam yemeği ve geceleme Trendedir.

Placeholder

8.Gün 27 Mayıs 2015, Çarşamba

YAZD ATEŞE TAPANLARIN ŞEHRİ

Sabah 08:00 gibi Çöl kenarındaki Büyük İskender tarafından kurulmuş olan Yazd’a varıyoruz. Burada gerçekleştireceğimiz turda Ölülerin Zerdüşt ayinlerinden sonra gömüldükleri Zerdüşt Tapınakları olan Ateşgah’ı ve Sessizlik Kulelerini ziyaret ediyoruz.
Sonrasında Yazd Su Müzesi geziyoruz. Burası bize Qanat Su Sistemi ile çöle nasıl su sağlandığını anlatıyor ve varlıklı ailelerin evinin suyla serinletişleri ve yeşil tabiatın sebebi hakkında bir fikir vermiş oluyor. 12:30’da trenimiz ile İsfahan’a doğru hareket ediyor ve manzaralı yolculuk sonrasında 18:30’da İsfahan’a varıyoruz. Yerel halk İsfahan için “Esfahan, nefse jahan” İsfahan, yarım cihan olarak yani dünyanın yarısı olarak isimlendirmektedir. Zayandehrud Nehrinde bir yürüyüş yaparak Isfahan’ın 2 ünlü köprüsü ve yerlilerce en sevilen buluşma yerlerini keşfediyorsunuz.
Öğle yemeği Trende, Akşam yemeği Abbasi hotelin bahçesinde, geceleme otelde.

İSFAHAN

Placeholder

9.Gün 28 Mayıs 2015, Perşembe

Bu harika şehri detaylı dolaşmak için tüm günümüzü ayırıyoruz. İlhanlı döneminden Safevi dönemine kadar izler taşıyan etkileyici Cuma Camii’ne gidiyoruz. Sonrasında ermeni bölgelerini ziyaret ediyor ve sonra UNESCO Dünya Kültür Mirası Listesi’nde yer alan İsfahan Meydanı’na gidiyoruz. 1675 x 525 metrelik boyutları ile Pekin'deki Tiananmen Meydanı'ndan sonra dünyanın en büyük ikinci meydanıdır. Buraları, 17. yy.’da Şah Abbas Dönemi’nde şekillenmiştir. Bu meydanda çepeçevre Fayton ile gezinti yapıyoruz. Öğle yemeğimiz sonrasında bu meydana bakan cephesiyle Ali Kapu Sarayı’nı görüyoruz. Zamanında Safevi Kraliyet ailelerinin özel camisi olan Şeyh Lütfullah Camii bugün kapılarını bizim için açıyor. Heyecanlı deneyimlerle dolu günü sonunda eski bir kervansarayın huzurlu avlusunda bir akşam yemeği bizleri bekliyor. Akşam yemeği sonrası Din, şiir ve mitolojinin iç içe geçtiği İran’ın en eski tarihi sporu Zurkhane performansını görüyoruz. 23:00’de trenimiz ile hareket ediyoruz.
Öğle ve akşam yemeği yerel restoranda, geceleme trendedir.

PASARGADE – NAKŞ-I RÜSTEM – PERSEPOLİS – ŞİRAZ

Placeholder

10.Gün 29 Mayıs 2015, Cuma

Sabah 08:00 gibi Sa’abat istasyonuna varıyoruz. Tur araçlarımızla buluşuyor ve UNESCO Kültürel Mirası Listesinde yer alan Pasargade antik şehrini ziyaret ediyoruz. Pers Kralı Büyük Cyrus’un zaferlerinin olduğu yere Pasargade başkentini inşa etmiş ve “Ben Kral Cyrus, Ahameniş” diye sütun ve kabartmalarında yazdırmıştır. Büyük Cyrus’un da mezarının olduğu muhteşem arkeolojik alanı rehberimiz eşliğinde geziyoruz. Sonrasında tur aracımızla yaklaşık 1 saat içerinde bir si gezi noktanıza ulaşıyorsunuz. UNESCO Dünya Kültür Mirası Listesi’ nde yer alan Akımeniş Krallarına ait olan 7 adet mezarın olduğu Nakş-ı Rüstem’i ziyaret ediyoruz. Bu günün son ziyaret noktası ise Dünya Kültür Mirası Listesi’ nde yer alan Persepolis Antik kentidir. 1. Darius’un Krallığı Mısır’dan Pakistan’a kadar ulaştı ve Para adlı başkentine Yunanlar Persepolis dediler. Gezilerimiz sonrası kısa bir tren yolculuğu ile Şiraz’a varıyoruz.
Öğle yemeği yerel restoranda, akşam yemeği ve geceleme otelimizdedir.

ŞİRAZ

Placeholder

11.Gün 30 Mayıs 2015, Cumartesi

Şair Hafız’ın şiirleri ve gül kokusunu takip ederek Pers cennet bahçelerinin şehrini keşfedin. Buranın ılıman ikliminde, yalnızca çiçekler ve meyve bahçeleri gelişmez, aynı zamanda Fars şiirleri de buraya kök salar. Eski şehrin çarşısının koşuşturmasının yaşıyor ve tarzının en güzel örneklerinden birisi olan kış dua salonunun bulunduğu Nasır-al-Molk Camisini ziyaret ediyoruz. Şiraz’in tipik yapılarından birisi de Tomurcuk kubbeli yapılarından Şah Cerağ anıtı ve camisi kendi tarzının en önemli örneklerinden birisidir. Şiraz gezilerimiz sonrası çarşılarında serbest zaman alıyoruz. 18:30 gibi trenimiz ile bu güzel şehirden ayrılıyoruz.
Öğle yemeği yerel restoranda, akşam yemeği ve geceleme trendedir.

TAHRAN

Placeholder

12.Gün 31 Mayıs 2015, Pazar

İran’ın başkentine trenimiz 10:30 gibi varıyor. Tren personeline hoşçakal diyor ve bu tarihi şehri keşfe çıkıyoruz. Gerçekleştireceğimiz şehir turunda Golestan Sarayı’nı Pers hükümdarlarının gösteriş ve fazlalığının harika yapıtını geziyoruz. Dünyanın en önemli mücevher koleksiyonlarından birisi olan ulusal elmas müzesini ziyaret ediyoruz. Tahmin edildiği üzere en özel parçalar 182 karat değerinde! Naderi Thorn’un koleksiyonu, bu büyük koleksiyon içinde, 26,733 mücevher ile donatılmış en özel ve eşsiz sergi. Son olarak Arkeoloji Müzesinde tarihi bir yolculuğa çıkıyoruz. Burada yeniden yolculuğunuzda tarihsel oranlarda izlenimler kazanacağız.
Öğle yemeği yerel restoranda, akşam yemeği ve geceleme oteldedir.

TEHRAN - İSTANBUL

Placeholder

13.Gün 01 Haziran 2015, Pazartesi

Sabaha karşı erken saatte havalimanına transfer oluyor ve THY uçuşu ile İstanbul’a geri dönüyoruz.

İstanbul - Van Etabı

Van - Tahran Etabı

İstanbul - Tahran Etabı

İki kişilik kompartımanda kişi başı

2.200 Euro

2.950 Euro

4.490 Euro

Tek kişilik kompartıman farkı

690 Euro

1.280 Euro

Tek kişilik otel odası farkı

75 Eu

130 Euro

170 Euro

Size Özel Treniniz
Özel Treniniz Türkiye’de üretilmiş, bu gezi için iç mimarlarca özel dekore edilmiştir. Kompartımanlar klimalı olup her kompartımanda lavabo mevcuttur. Seyahat halinde iken kullanabileceğiniz restoranda sizin için taze olarak yapılmış bölgesel tatlar servis edilecek. Bu restoran akşam üstü trenin diğer yolcuları ile haşır neşir olabileceğiniz bir mekana dönüşüyor.

Kabinler ( Çift kişilik oda )
Klimalı kompartımanlar 6’7 x 5’6 ( 200 cm x 189 cm ) oranlarında 10 kompartımana ayrılmıştır. Uyku kompartımanları 5’6 x 2’6 ( 168 cm x 75 cm ) uzunluğunda ranza şeklinde yatakları bulundurur. Odada küçük minibar hizmeti veren buzdolabını ve küçük bir masa barındırır. Ayrıca burada soğuk ve sıcak su lavabosu ile ayna ile ceket askısı olduğu kadar 220 voltluk elektrik girişleri de bulunur. Her aracın arka bölümünde Batı ve etnik tarzda dizayn edilmiş lavabolar bulunmaktadır. Rahatlığınız için her araçta da duş bulunmaktadır.

Uyku Kabini ( 4 Kişilik oda )
Her klimalı araç 4 bölmeli 6’7 x 5’6 ( 200 cm x 189 cm ) oranlarında 10 kompartıma ayrılmıştır. Kompartımanda ikişer ranza bulunmaktadır. Her biri 5’7’’ x 2’ (172 cm x 62 cm) uzunluklarındadır. Pencere altında ufak bir masa bulunur. Her aracın arka bölümünde Batı ve etnik tarzda dizayn edilmiş lavabolar bulunmaktadır. Rahatlığınız için her araçta da duş bulunmaktadır.